بازار خودرو در بلاتکلیف ترین حالت خود قرار دارد و حتی برای دو روز متوالی روند ثابتی برای قیمت خودروهای داخلی در پیش نمی گیرد. باید دید بازار خودرو پس از ورود محموله خودروهای وارداتی و همچنین در صورت احیای برجام، روند کاهشی به خود می گیرد یا همچنان به نوسان قیمت خودروها ادامه می دهد؟
بازار خودرو از اوایل هفته گذشته روند نزولی خود در قیمتها را آغاز کرد و این روند تا امروز تداوم داشته و به نظر میرسد روز گذشته به اوج خود رسیده است. چهار دلیل عمده را میتوان علت ریزش قیمت خودرو در بازار آزاد دانست. مذاکرات برجامی به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی بازار خودرو در چند ماه اخیر بوده است.
بررسی روند بازار خودرو در۲۰ روز نخست ماه جاری (تیرماه) نشان میدهد همچنان بازار ثبات نسبی خود را حفظ کرده و دلالان این بازار عقب نشسته و هیجانی وارد بازار نمیکنند؛ هر چند قیمت تعداد محدودی از خودروها افزایش داشته، اما اکثریت خودروها کاهش یک تا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای تیرماه داشتهاند.
در حالی دومین روز آغاز به کار سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را سپری میکنیم که برخی خریداران با مشکلاتی در بارگذاری اطلاعات و نهایی کردن ثبتنام مواجه هستند.
رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو تهران معتقد است عملی شدن واردات خودرو به کشور گامی مثبت برای تنظیم بازار است که در مدت زمان کوتاهی به ریزش قیمتها خواهد انجامید.
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت: تقاضا برای خودروهای مدل 1401 بیشتر است و این موضوع باعث افزایش حدود 20 میلیون تومانی این خودروها شده است.
لیست قیمت کارخانه ای کلیه محصولات سایپا ویژه فروردین 1401 به همراه 1 درصد مالیات نقل و انتقال و هزینه جدید بیمه نامه شخص ثالث از سوی این شرکت اطلاع رسانی شد.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو گفت: عرضه خودروسازان در بازار، افزایش نیافته است چرا که با افزایش عرضه قطعا قیمت خودروها کاهش پیدا خواهد کرد.
نه کاهش قیمت دلار و نه برنامه دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت خودروها، نتوانست بازار خودرو را به سمت کاهشی شدن هدایت کند؛ بطوریکه در آخرین هفته آبان نیمی از خودروهای پرتیراژ رشد قیمت داشتند و نیمی دیگر بدون تغییر در بازار عرضه شدند.